Regulamin Siedleckiego Klubu Turystyki Rowerowej „DOKTOREK”
Rozdział I
Postanowienia ogólne
1. Niniejszy regulamin określa cele, zadania i formy, zasady działania Klubu. Opisuje również sposób pracy jego Zarządu.
2. Siedlecki Klub Turystyki Rowerowej „Doktorek”, zwany dalej Klubem, działa w ramach PTTK O/Podlasie w Siedlcach.
3. Klub musi liczyć minimum 10 członków.
4. Siedzibą Klubu jest siedziba Oddziału PTTK „Podlasie” w Siedlcach przy ul. Rynkowej 24.
5. Klub działa na terenie Rzeczypospolitej Polskiej i poza jej granicami.
6. Klub nie ma osobowości prawnej. Swoje działania opiera na działalności PTTK o/Podlasie w Siedlcach.
7. Klub zrzesza członków PTTK czynnie uprawiających turystykę kolarską.
8. Klub używa pieczęci firmowej o treści:
Siedlecki Klub Turystyki Rowerowej
„DOKTOREK”
Oddziału PTTK „Podlasie” w Siedlcach
ul. Rynkowa 24, 08-110 Siedlce
9. Klub może stosować pieczęć okazjonalną, kolekcjonerską.
10. Klub posiada własne logo opisane w załączniku nr 1 do niniejszego regulaminu.
11. Klub posiada własny strój kolarski, którego wzór opisany jest w załączniku nr 2 do niniejszego regulaminu.
12. Działalność Klubu opiera się na pracy społecznej.
Rozdział II
Cele i zadania Klubu
1. W ramach swojej działalności Klub popularyzuje turystykę rowerową, poznawanie okolic Siedlec i innych części Polski. Poprzez prowadzenie aktywnej formy rekreacji, wspiera inicjatywy proekologiczne, promuje wizerunek miasta Siedlce i okolic.
2. Swoje cele realizuje poprzez:
a. planowanie i organizowanie wycieczek, rajdów rowerowych w kraju i za granicą,
b. inspirowanie działań proekologicznych,
c. promowanie piękna naszej ojczyzny, jej historię i kulturę,
d. upowszechnianie i stwarzanie warunków do zdobywania odznak turystycznych ze szczególnym uwzględnieniem turystyki rowerowej,
e. pogłębianie wiedzy o regionie poprzez jego zwiedzanie, prelekcje i prezentowanie bibliografii,
f. współpracę z innymi organizacjami o profilu turystycznym,
g. współpracę z administracją publiczną,
h. gromadzenie środków finansowych na cele statutowe Klubu.
Rozdział III
Członkowie, ich prawa i obowiązki
1. Członkiem Klubu może zostać każda osoba fizyczna, po spełnieniu odpowiednich warunków:
a. kandydat złoży stosowną deklarację, której wzór określa załącznik nr 3,
b. kandydat musi być osobą dorosłą, bądź niepełnoletnią na warunkach opisanych
w rozdziale III pkt 7 niniejszego regulaminu.
c. warunkiem przyjęcia do Klubu jest członkostwo w PTTK.
d. kandydat na członka Klubu powinien odbyć co najmniej 3 wycieczki z członkami Klubu.
e. kandydat deklaruje chęć działania dla dobra Klubu.
2. Po spełnieniu warunków określonych w punkcie 1, zarząd klubu podejmuje decyzję o przyjęciu bezwzględną większością, czyli co najmniej 3 głosami członków Zarządu.
3. Członkostwo w Klubie może ustać w następujących przypadkach:
a. na własny wniosek członka Klubu,
b. nieprzestrzeganie Statutu PTTK lub Regulaminu Klubu,
c. nieopłacanie składek członkowskich Klubu przez rok,
d. rażące złamanie zasad koleżeńskości,
e. działanie na szkodę wizerunkową i/lub inną klubu
f. w przypadku ustania członkostwa PTTK
Wykreślenie członka z listy członków klubu, zatwierdza Zarząd klubu bezwzględną większością, czyli co najmniej 3 głosami członków Zarządu.
4. Członkowie Klubu mają prawo:
a. wybierać i być wybieranym do władz Klubu,
b. wybierać i być wybieranym na delegata na Zjazd Oddziału „Podlasie” PTTK w Siedlcach, jeśli jest członkiem tego Oddziału.
c. współtworzyć plany działalności Klubu,
d. korzystać z wyposażenia Klubu,
e. uczestniczyć w zebraniach Klubu,
f. nosić odznakę Klubu i PTTK,
g. używać logo klubu w sposób nie naruszający dobra Klubu, zgodnie z wzorem
i wytycznymi zapisanymi w Załączniku nr 1 do niniejszego regulaminu.
5. Członek Klubu jest zobowiązany:
a. przestrzegać Statutu PTTK, Regulaminu Klubu i innych regulaminów,
b. godnie reprezentować Klub i PTTK,
c. regularnie opłacać składki członkowskie, członek klubu ma prawo wpłacić dowolnie wyższą kwotę od ustalonej,
d. przestrzegać zasad koleżeństwa wobec wszystkich członków Klubu i innych turystów.
6. Członek Honorowy:
a. Członkiem Honorowym Klubu może być osoba, która wniosła szczególny wkład
w działalność i rozwój Klubu,
b. kandydaturę na Członka Honorowego Klubu może zgłaszać każdy członek Klubu składając stosowny wniosek o nadanie statusu Członka Honorowego do Zarządu Klubu,
c. tytuł Członka Honorowego Klubu nadaje uchwałą Zarząd Klubu,
d. Członek Honorowy nie ma obowiązku opłacania składki członkowskiej klubowej.
7. Młody doktorek – niepełnoletni członek Klubu:
a. musi mieć ukończone 10 lat i posiadać kartę rowerową lub inne uprawnienia dające prawo do poruszania się rowerem po drogach publicznych,
b. warunkiem przyjęcia osoby niepełnoletniej do Klubu jest przynależność klubowa jego opiekuna prawnego, który składa też podpis na deklaracji członkowskiej młodego doktorka,
c. może brać udział w wycieczkach tylko pod opieką osoby dorosłej (nie musi to być zawsze opiekun wskazany w deklaracji członkowskiej),
d. ma prawo korzystać ze strojów klubowych,
e. nie ma prawa wybierać i być wybieranym do władz, ani decydować w sprawach finansowych klubu,
f. nie ma obowiązku opłacania składki członkowskiej klubowej,
g. członkostwo ze statusem „młodego doktorka” jest ograniczone czasowo do momentu osiągnięcia przez członka pełnoletności; po osiągnięciu pełnoletności może zapisać się do Klubu jako członek zwyczajny.
Rozdział IV
Władze Klubu, ich kompetencje, obowiązki i zasady pracy
1. Władzami Klubu są:
a. Walne zebranie Klubu,
b. Zarząd Klubu,
c. Komisja Rewizyjna Klubu, o ile zostanie powołana.
2. Walne Zebranie Klubu odbywa się raz na cztery lata, chyba, że uchwałą Walnego Zebrania Klubu kadencja władz została skrócona.
3. Walne Zebranie może być zwołane w trakcie kadencji:
a. z inicjatywy Zarządu Klubu,
b. na wniosek Zarządu Oddziału PTTK,
c. na wniosek co najmniej 1/3 ogólnej liczby członków.
4. Walnym Zebraniu biorą udział członkowie Klubu, którzy okażą się ważną legitymacją PTTK.
5. Do kompetencji Walnego Zebrania Klubu należą czynności opisane w art. 79 Statutu PTTK.
6. Walne zebranie Klubu zwołuje się na warunkach określonych w art. 78 Statutu PTTK.
7. Kadencja Zarządu Klubu trwa 4 lata.
8. Członkiem Zarządu może być każdy członek Klubu wybrany w drodze głosowania zwykłą większością głosów.
9. Na zwolnione w czasie trwania kadencji miejsce w Zarządzie zarządza się wybory uzupełniające. Wyborów dokonuje większość członków Klubu.
10. Zarząd Klubu kieruje działalnością Klubu.
11. W skład Zarządu wchodzi 5 członków Klubu. Członkowie Zarządu wybierają spośród siebie osoby do sprawowania poszczególnych funkcji: prezes, wiceprezes, sekretarz, skarbnik.
12. Do kompetencji i zadań Zarządu należy między innymi:
a. kierowanie działalnością Klubu i realizacją planów,
b. organizowanie zebrań Klubu,
c. wykonywanie uchwał zebrania,
d. uchwalanie rocznych planów działań Klubu,
e. ustalanie planów posiedzeń Zarządu i tematykę spotkań,
f. zarządzanie majątkiem i funduszami Klubu,
g. upowszechnianie i stwarzanie warunków do zdobywania odznak turystycznych
w wybranej dyscyplinie turystyki kwalifikowanej,
h. przyjmowanie nowych członków, prowadzenie ewidencji członków, zbieranie składek członkowskich,
i. reprezentowanie członków klubu wobec władz PTTK i innych organizacji i instytucji zewnętrznych,
j. przechowywanie korespondencji i innej dokumentacji Klubu,
k. prowadzenie dokumentacji z działalności Klubu.
Rozdział V
Majątek, fundusze i działalność gospodarcza Klubu
1. Klub realizuje swoje zadania w oparciu o:
a. klubowe składki członkowskie,
b. dotacje, subwencje i darowizny.
2. Wysokość rocznych składek członkowskich ustala zebranie członków Klubu w roku poprzedzającym rok składkowy, w którym wysokość składek ma ulec zmianie.
3. Składki członkowskie opłaca się do dnia 31 marca roku składkowego, bądź niezwłocznie po przyjęciu nowego członka w trakcie roku składkowego.
4. Przekazywanie przez podmioty zewnętrzne dotacji, darowizn i innych świadczeń na działalność Klubu odbywa się za pośrednictwem Zarządu Oddziału PTTK.
5. Wszystkie wpływy i wydatki związane z działalnością Klubu powinny być ściśle ewidencjonowane przez Zarząd Klubu.
Rozdział VI
Rozwiązanie Klubu
1. Rozwiązanie Klubu uchwałą Zarządu Oddziału może nastąpić w przypadku:
a. zaniechania działalności,
b. zmniejszenia się liczby członków Klubu poniżej 10,
c. wniosku uchwalonego przez Walne zebranie członków Klubu większością 2/3 głosów przy obecności 2/3 uprawnionych członków,
2. W przypadku rozwiązania Klubu uchwałą Zarządu Oddziału na wniosek Walnego zebrania, likwidatorem Klubu są członkowie jego Zarządu.
3. W przypadku rozwiązania Klubu uchwałą Zarządu Oddziału, likwidatorem jest likwidator ustanowiony przez Zarząd Oddziału.
4. Koszty likwidacji Klubu pokrywa się z majątku Klubu, a w przypadku jego braku likwidator przeprowadza likwidację zgodnie z dyspozycjami Zarządu Oddziału i innymi przepisami PTTK w tym zakresie.
Rozdział VII
Postanowienia końcowe
1. Do interpretacji niniejszego Regulaminu ma prawo tylko Zarząd Klubu i Zarząd Oddziału PTTK „Podlasie” w Siedlcach.
2. Zmiany w Regulaminie mogą być wprowadzone na mocy uchwały Walnego Zebrania Klubu, podjętej większością 2/3 głosów obecnych na zebraniu i muszą zostać zatwierdzone przez Zarząd Oddziału.
3. W przypadku braku regulacji w niniejszym Regulaminie, zastosowanie ma aktualny Statut PTTK.
4. Traci moc Regulamin Siedleckiego Klubu Turystyki Rowerowej DOKTOREK z dnia
8 listopada 2019 r. ze zmianami.
5. Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem uchwalenia.
Uchwalono 16 listopada 2024 r.
Załącznik nr 1
Załącznik nr 2 str. 1
Załącznik nr 2 str. 2
Załącznik nr 2 str. 3