Regulamin
Siedleckiego Klubu Turystyki Rowerowej DOKTOREK
Rozdział I
Postanowienia ogólne
- Niniejszy regulamin określa cele, zadania i formy, zasady działania Klubu. Opisuje również sposób pracy jego Zarządu.
- Siedlecki Klub Turystyki Rowerowej „Doktorek”, zwany dalej Klubem, działa w ramach PTTK o/Podlasie w Siedlcach.
- Klub musi liczyć minimum 10 członków.
- Siedzibą Klubu jest siedziba Oddziału PTTK „Podlasie” w Siedlcach przy ul. Rynkowej 24.
- Klub działa na terenie Rzeczypospolitej Polskiej i poza jej granicami.
- Klub nie ma osobowości prawnej. Swoje działania opiera na działalności PTTK o/Podlasie w Siedlcach.
- Klub zrzesza członków PTTK czynnie uprawiających turystykę kolarską.
- Klub używa pieczęci firmowej o treści:
Siedlecki Klub Turystyki Rowerowej
„DOKTOREK”
przy Oddziale PTTK „Podlasie” w Siedlcach
ul. Rynkowa 24, 08-110 Siedlce
9. Klub może stosować pieczęć okazjonalną, kolekcjonerską.
10. Klub posiada własne logo opisane w załączniku nr 1 do niniejszego regulaminu.
11. Klub posiada własny strój kolarski, którego wzór opisany jest w załączniku nr 2 do niniejszego regulaminu.
12. Działalność członków Klubu nie jest komercyjna, opiera się na pracy społecznej. Klub nie ma charakteru zarobkowego.
Rozdział II
Cele i zadania Klubu
- W ramach swojej działalności Klub popularyzuje turystykę rowerową, poznawanie okolic Siedlec i innych części Polski. Poprzez prowadzenie aktywnej formy rekreacji, wspiera inicjatywy proekologiczne, promuje wizerunek miasta Siedlce i okolic.
- Swoje cele realizuje poprzez:
- planowanie i organizowanie wycieczek, rajdów rowerowych w kraju i za granicą,
- inspirowanie działań proekologicznych,
- promowanie piękna naszej ojczyzny, jej historię i kulturę,
- upowszechnianie i stwarzanie warunków do zdobywania odznak turystycznych ze szczególnym uwzględnieniem turystyki rowerowej,
- pogłębianie wiedzy o regionie poprzez jego zwiedzanie, prelekcje i prezentowanie bibliografii,
- współpracę z innymi organizacjami o profilu turystycznym,
- współpracę z administracją publiczną,
- gromadzenie środków finansowych na cele statutowe Klubu.
Rozdział III
Członkowie, ich prawa i obowiązki
- Członkiem Klubu może zostać każda osoba fizyczna, po spełnieniu odpowiednich warunków:
- kandydat złoży stosowną deklarację, której wzór określa załącznik nr 3,
- kandydat musi być osobą dorosłą,
- warunkiem przyjęcia do Klubu jest członkostwo w PTTK.
- kandydat na członka Klubu powinien odbyć 3 wycieczki z członkami Klubu.
- kandydat deklaruje chęć działania dla dobra Klubu.
- Po spełnieniu warunków określonych w punkcie 1, zarząd klubu podejmuje decyzję o przyjęciu bezwzględną większością, czyli co najmniej 3 głosami członków zarządu.
- Członkostwo w Klubie może ustać w następujących przypadkach:
- na własny wniosek członka Klubu,
- nieprzestrzeganie Statutu PTTK lub Regulaminu Klubu,
- nieopłacanie składek członkowskich Klubu przez rok.
- rażące złamanie zasad koleżeńskości,
- działanie na szkodę wizerunkową i/lub inną klubu
- w przypadku ustania członkowska PTTK
Wykreślenie członka z listy członków klubu, zatwierdza zarząd klubu bezwzględną większością, czyli co najmniej 3 głosami członków zarządu.
- Członkowie Klubu mają prawo:
- wybierać i być wybieranym do władz Klubu,
- wybierać i być wybieranym na delegata na zjazd Oddziału „Podlasie” PTTK,
- zgłaszać wnioski dotyczące pracy Klubu,
- współtworzyć plany działalności Klubu,
- korzystać z wyposażenia Klubu,
- uczestniczyć w zebraniach Klubu,
- nosić odznakę Klubu i PTTK,
- używać logo klubu w sposób nie naruszający dobra klubu i zgodnie z wzorem i wytycznymi zapisanymi w załączniku nr 1 do niniejszego regulaminu.
- Członek Klubu jest zobowiązany:
- przestrzegać zapisy Statutu PTTK, Regulaminu Klubu i innych regulaminów,
- czynnie uczestniczyć w działalności Klubu,
- godnie reprezentować Klub i PTTK,
- regularnie opłacać składki członkowskie,
- przestrzegać zasad koleżeństwa wobec wszystkich członków Klubu i innych turystów.
- Członek honorowy:
- członkiem honorowym Klubu może być osoba, która wniosła szczególny wkład w działalność i rozwój klubu,
- kandydaturę na członka honorowego Klubu może zgłaszać każdy członek Klubu składając stosowny wniosek o nadanie statusu członka honorowego do zarządu Klubu,
- tytuł członka honorowego Klubu nadaje uchwałą zarząd Klubu,
- członek honorowy nie ma obowiązku opłacania składki członkowskiej.
Rozdział IV
Władze Klubu, ich kompetencje, obowiązki i zasady pracy
- Władzami Klubu są:
- Walne zebranie Klubu,
- Zarząd Klubu,
- Komisja Rewizyjna Klubu, o ile zostanie powołana.
- Walne zebranie klubu odbywa się raz na cztery lata, chyba, że uchwałą walnego zebrania Klubu kadencja władz została skrócona.
- Walne zebranie może być zwołane w trakcie kadencji:
- z inicjatywy Zarządu Klubu,
- na wniosek Zarządu Oddziału PTTK,
- na wniosek co najmniej 1/3 ogólnej liczby członków.
- W Walnym zebraniu biorą udział członkowie Klubu, którzy okażą się ważną legitymacją PTTK.
- Do kompetencji walnego zebrania Klubu należą czynności opisane w art. 79 Statutu PTTK.
- Walne zebrane Klubu zwołuje się na warunkach określonych w art. 78 Statutu PTTK.
- Kadencja Zarządu Klubu trwa 4 lata.
- Członkiem Zarządu może być każdy członek Klubu wybrany na drodze głosowania zwykłą większością głosów.
- Na zwolnione w czasie trwania kadencji miejsce w Zarządzie zarządza się wybory uzupełniające. Wyborów dokonuje większość członków Klubu.
- Zarząd Klubu kieruje działalnością Klubu.
- W skład Zarządu wchodzi 5 członków Klubu.
- Skład Zarządu Klubu:
- prezes,
- v-ce prezes,
- sekretarz, skarbnik,
- dwóch członków zarządu.
- Do kompetencji i zadań Zarządu należy miedzy innymi:
- zwoływanie zebrań Klubu,
- wykonywanie uchwał zebrania,
- uchwalanie rocznych planów działań Klubu,
- ustalanie planów posiedzeń Zarządu i tematykę spotkań,
- zarządzanie majątkiem i funduszami Klubu.
- organizowanie zebrań Klubu według potrzeb, jednak nie rzadziej niż 2 razy do roku,
- upowszechnianie i stwarzanie warunków do zdobywania odznak turystycznych w wybranej dyscyplinie turystyki kwalifikowanej,
- przyjmowanie nowych członków, prowadzenie ewidencji członków, zbieranie składek członkowskich,
- reprezentowanie członków klubu wobec władz PTTK i innych organizacji i instytucji zewnętrznych,
- Członkowie Zarządu dokonują między sobą podziału zadań:
- Prezes – (w czasie jego nieobecności wiceprezes)
- kieruje działalnością Klubu i realizacją planów,
- reprezentuje Klub wobec PTTK i na zewnątrz,
- zwołuje i przewodzi posiedzeniom zarządu,
- ustala podział zadań dla poszczególnych członków zarządu.
- Sekretarz, skarbnik,
- nadzoruje całość zagadnień związanych z finansami Klubu,
- zbiera składki,
- przechowuje korespondencję i inną dokumentację Klubu,
- reguluje rachunki Klubu zgodnie z uchwałami zarządu Klubu,
- prowadzi ewidencję członków
- prowadzi dokumentację działalności Klubu,
- wykonuje inne czynności zlecone przez Zarząd,
- Członek Zarządu Klubu
- wykonuje polecania i zadania wyznaczone przez zarząd i Prezesa,
- prowadzi kronikę Klubu.
Rozdział V
Majątek, fundusze i działalność gospodarcza Klubu
- Klub realizuje swoje zadania w oparciu o:
- klubowe składki członkowskie,
- dotacje, subwencje i darowizny.
- Wysokość rocznych składek członkowskich ustala zebranie członków Klubu w roku poprzedzającym rok składkowy, w którym wysokość składek ma ulec zmianie.
- Składki członkowskie opłaca się do dnia 31 marca roku składkowego, bądź niezwłocznie po przyjęciu nowego członka w trakcjie roku składkowego.
- Przekazywanie przez podmioty zewnętrzne dotacji, darowizn i innych świadczeń na działalność Klubu odbywa się za pośrednictwem Zarządu Oddziału PTTK.
- Wszystkie wpływy i wydatki związane z działalnością Klubu powinny być ściśle ewidencjonowane przez Zarząd Klubu.
Rozdział VI
Rozwiązanie Klubu
- Rozwiązanie Klubu uchwałą Zarządu Oddziału może nastąpić w przypadku:
- zaniechania działalności,
- zmniejszenia się liczby członków Klubu poniżej 10,
- wniosku uchwalonego przez Walne zebranie członków Klubu większością 2/3 głosów przy obecności 2/3 uprawnionych członków,
- W przypadku rozwiązania Klubu uchwałą Zarządu Oddziału na wniosek Walnego zebrania, likwidatorem Klubu są członkowie jego Zarządu.
- W przypadku rozwiązania Klubu uchwałą Zarządu Oddziału, likwidatorem jest likwidator ustanowiony przez Zarząd Oddziału.
- Koszty likwidacji Klubu pokrywa się z majątku Klubu, a w przypadku jego braku likwidator przeprowadza likwidację zgodnie z dyspozycjami Zarządu Oddziału i innymi przepisami PTTK w tym zakresie.
Rozdział VII
Postanowienia końcowe
- Do interpretacji niniejszego Regulaminu ma prawo tylko Zarząd Klubu.
- Zmiany w Regulaminie mogą być wprowadzone na mocy uchwały Walnego zebrania Klubu, podjętej większością 2/3 głosów obecnych na zebraniu.
- W przypadku braku regulacji w niniejszym Regulaminie zastosowanie ma Statut Polskiego Towarzystwa Turystyczno-Krajoznawczego (tekst jednolity, uwzględniający zmiany uchwalone 7 kwietnia 2018r. przez Nadzwyczajny Zjazd PTTK).
- Traci moc Regulamin Siedleckiego Klubu Turystyki Rowerowej DOKTOREK z dnia 8 listopada 2019 r. ze zmianami.
- Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem uchwalenia.
Uchwalono 4 września 2021 r.
Załącznik nr 1
Załącznik nr 2 str. 1
Załącznik nr 2 str. 2
Załącznik nr 2 str. 3