baner górny         

Regulamin

Siedleckiego Klubu Turystyki Rowerowej DOKTOREK

 

Rozdział I

Postanowienia ogólne

  1. Niniejszy regulamin określa cele, zadania i formy, zasady działania Klubu. Opisuje również sposób pracy jego Zarządu.
  2. Siedlecki Klub Turystyki Rowerowej „Doktorek”, zwany dalej Klubem, działa w ramach PTTK o/Podlasie w Siedlcach.
  3. Klub musi liczyć minimum 10 członków.
  4. Siedzibą Klubu jest siedziba Oddziału PTTK „Podlasie” w Siedlcach przy ul. Rynkowej 24.
  5. Klub działa na terenie Rzeczypospolitej Polskiej i poza jej granicami.
  6. Klub nie ma osobowości prawnej. Swoje działania opiera na działalności PTTK o/Podlasie w Siedlcach.
  7. Klub zrzesza członków PTTK czynnie uprawiających turystykę kolarską.
  8. Klub używa pieczęci firmowej o treści:

Siedlecki Klub Turystyki Rowerowej

„DOKTOREK”

przy Oddziale PTTK „Podlasie” w Siedlcach

ul. Rynkowa 24, 08-110 Siedlce

   9. Klub może stosować pieczęć okazjonalną, kolekcjonerską.

 10. Klub posiada własne logo opisane w załączniku nr 1 do niniejszego regulaminu.

 11. Klub posiada własny strój kolarski, którego wzór opisany jest w załączniku nr 2 do niniejszego regulaminu.

 12. Działalność członków Klubu nie jest komercyjna, opiera się na pracy społecznej. Klub nie ma charakteru zarobkowego.

 

Rozdział II

Cele i zadania Klubu

 

  1. W ramach swojej działalności Klub popularyzuje turystykę rowerową, poznawanie okolic Siedlec i innych części Polski. Poprzez prowadzenie aktywnej formy rekreacji, wspiera inicjatywy    proekologiczne, promuje wizerunek miasta Siedlce i okolic.
  2. Swoje cele realizuje poprzez:
  1. planowanie i organizowanie wycieczek, rajdów rowerowych w kraju i za granicą,
  2. inspirowanie działań proekologicznych,
  3. promowanie piękna naszej ojczyzny, jej historię i kulturę,
  4. upowszechnianie i stwarzanie warunków do zdobywania odznak turystycznych ze szczególnym uwzględnieniem turystyki rowerowej,
  5. pogłębianie wiedzy o regionie poprzez jego zwiedzanie, prelekcje i prezentowanie bibliografii,
  6. współpracę z innymi organizacjami o profilu turystycznym,
  7. współpracę z administracją publiczną,
  8. gromadzenie środków finansowych na cele statutowe Klubu.

 

Rozdział III

Członkowie, ich prawa i obowiązki

  1. Członkiem Klubu może zostać każda osoba fizyczna, po spełnieniu odpowiednich warunków:
    1. kandydat złoży stosowną deklarację, której wzór określa załącznik nr 3,
    2. kandydat musi być osobą dorosłą,
    3. warunkiem przyjęcia do Klubu jest członkostwo w PTTK.
    4. kandydat na członka Klubu powinien odbyć 3 wycieczki z członkami Klubu.
    5. kandydat deklaruje chęć działania dla dobra Klubu.
  2. Po spełnieniu warunków określonych w punkcie 1, zarząd klubu podejmuje decyzję o przyjęciu bezwzględną większością, czyli co najmniej 3 głosami członków zarządu.
  3. Członkostwo w Klubie może ustać w następujących przypadkach:
    1. na własny wniosek członka Klubu,
    2. nieprzestrzeganie Statutu PTTK lub Regulaminu Klubu,
    3. nieopłacanie składek członkowskich Klubu przez rok.
    4. rażące złamanie zasad koleżeńskości,
    5. działanie na szkodę wizerunkową i/lub inną klubu
    6. w przypadku ustania członkowska PTTK

      Wykreślenie członka z listy członków klubu, zatwierdza zarząd klubu bezwzględną większością, czyli co najmniej 3 głosami członków zarządu.

  4. Członkowie Klubu mają prawo:
    1. wybierać i być wybieranym do władz Klubu,
    2. wybierać i być wybieranym na delegata na zjazd Oddziału „Podlasie” PTTK,
    3. zgłaszać wnioski dotyczące pracy Klubu,
    4. współtworzyć plany działalności Klubu,
    5. korzystać z wyposażenia Klubu,
    6. uczestniczyć w zebraniach Klubu,
    7. nosić odznakę Klubu i PTTK,
    8. używać logo klubu w sposób nie naruszający dobra klubu i zgodnie z wzorem i wytycznymi zapisanymi w załączniku nr 1 do niniejszego regulaminu.
  5. Członek Klubu jest zobowiązany:
    1. przestrzegać zapisy Statutu PTTK, Regulaminu Klubu i innych regulaminów,
    2. czynnie uczestniczyć w działalności Klubu,
    3. godnie reprezentować Klub i PTTK,
    4. regularnie opłacać składki członkowskie,
    5. przestrzegać zasad koleżeństwa wobec wszystkich członków Klubu i innych turystów.
  6. Członek honorowy:
    1. członkiem honorowym Klubu może być osoba, która wniosła szczególny wkład w działalność i rozwój klubu,
    2. kandydaturę na członka honorowego Klubu może zgłaszać każdy członek Klubu składając stosowny wniosek o nadanie statusu członka honorowego do zarządu Klubu,
    3. tytuł członka honorowego Klubu nadaje uchwałą zarząd Klubu,
    4. członek honorowy nie ma obowiązku opłacania składki członkowskiej.

 

Rozdział IV

Władze Klubu, ich kompetencje, obowiązki i zasady pracy

  1. Władzami Klubu są:
    1. Walne zebranie Klubu,
    2. Zarząd Klubu,
    3. Komisja Rewizyjna Klubu, o ile zostanie powołana.
  2. Walne zebranie klubu odbywa się raz na cztery lata, chyba, że uchwałą walnego zebrania Klubu kadencja władz została skrócona.
  3. Walne zebranie może być zwołane w trakcie kadencji:
    1. z inicjatywy Zarządu Klubu,
    2. na wniosek Zarządu Oddziału PTTK,
    3. na wniosek co najmniej 1/3 ogólnej liczby członków.
  4. W Walnym zebraniu biorą udział członkowie Klubu, którzy okażą się ważną legitymacją PTTK.
  5. Do kompetencji walnego zebrania Klubu należą czynności opisane w art. 79 Statutu PTTK.
  6. Walne zebrane Klubu zwołuje się na warunkach określonych w art. 78 Statutu PTTK.
  7. Kadencja Zarządu Klubu trwa 4 lata.
  8. Członkiem Zarządu może być każdy członek Klubu wybrany na drodze głosowania zwykłą większością głosów.
  9. Na zwolnione w czasie trwania kadencji miejsce w Zarządzie zarządza się wybory uzupełniające. Wyborów dokonuje większość członków Klubu.
  10. Zarząd Klubu kieruje działalnością Klubu.
  11. W skład Zarządu wchodzi 5 członków Klubu.
  12. Skład Zarządu Klubu:
    1. prezes,
    2. v-ce prezes,
    3. sekretarz, skarbnik,
    4. dwóch członków zarządu.
  13. Do kompetencji i zadań Zarządu należy miedzy innymi:
    1. zwoływanie zebrań Klubu,
    2. wykonywanie uchwał zebrania,
    3. uchwalanie rocznych planów działań Klubu,
    4. ustalanie planów posiedzeń Zarządu i tematykę spotkań,
    5. zarządzanie majątkiem i funduszami Klubu.
    6. organizowanie zebrań Klubu według potrzeb, jednak nie rzadziej niż 2 razy do roku,
    7. upowszechnianie i stwarzanie warunków do zdobywania odznak turystycznych w wybranej dyscyplinie turystyki kwalifikowanej,
    8. przyjmowanie nowych członków, prowadzenie ewidencji członków, zbieranie składek członkowskich,
    9. reprezentowanie członków klubu wobec władz PTTK i innych organizacji i instytucji zewnętrznych,
  14. Członkowie Zarządu dokonują między sobą podziału zadań:
      1. Prezes – (w czasie jego nieobecności wiceprezes)
        1. kieruje działalnością Klubu i realizacją planów,
        2. reprezentuje Klub wobec PTTK i na zewnątrz,
        3. zwołuje i przewodzi posiedzeniom zarządu,
        4. ustala podział zadań dla poszczególnych członków zarządu.
      2. Sekretarz, skarbnik,
        1. nadzoruje całość zagadnień związanych z finansami Klubu,
        2. zbiera składki,
        3. przechowuje korespondencję i inną dokumentację Klubu,
        4. reguluje rachunki Klubu zgodnie z uchwałami zarządu Klubu,
        5. prowadzi ewidencję członków
        6. prowadzi dokumentację działalności Klubu,
        7. wykonuje inne czynności zlecone przez Zarząd,
      3. Członek Zarządu Klubu
        1. wykonuje polecania i zadania wyznaczone przez zarząd i Prezesa,
        2. prowadzi kronikę Klubu.

 

Rozdział V

Majątek, fundusze i działalność gospodarcza Klubu

  1. Klub realizuje swoje zadania w oparciu o:
    1. klubowe składki członkowskie,
    2. dotacje, subwencje i darowizny.
  2. Wysokość rocznych składek członkowskich ustala zebranie członków Klubu w roku poprzedzającym rok składkowy, w którym wysokość składek ma ulec zmianie.
  3. Składki członkowskie opłaca się do dnia 31 marca roku składkowego, bądź niezwłocznie po przyjęciu nowego członka w trakcjie roku składkowego.
  4. Przekazywanie przez podmioty zewnętrzne dotacji, darowizn i innych świadczeń na działalność Klubu odbywa się za pośrednictwem Zarządu Oddziału PTTK.
  5. Wszystkie wpływy i wydatki związane z działalnością Klubu powinny być ściśle ewidencjonowane przez Zarząd Klubu.

 

Rozdział VI

Rozwiązanie Klubu

  1. Rozwiązanie Klubu uchwałą Zarządu Oddziału może nastąpić w przypadku:
    1. zaniechania działalności,
    2. zmniejszenia się liczby członków Klubu poniżej 10,
    3. wniosku uchwalonego przez Walne zebranie członków Klubu większością 2/3 głosów przy obecności 2/3 uprawnionych członków,
  2. W przypadku rozwiązania Klubu uchwałą Zarządu Oddziału na wniosek Walnego zebrania, likwidatorem Klubu są członkowie jego Zarządu.
  3. W przypadku rozwiązania Klubu uchwałą Zarządu Oddziału, likwidatorem jest likwidator ustanowiony przez Zarząd Oddziału.
  4. Koszty likwidacji Klubu pokrywa się z majątku Klubu, a w przypadku jego braku likwidator przeprowadza likwidację zgodnie z dyspozycjami Zarządu Oddziału i innymi przepisami PTTK w tym zakresie.

 

Rozdział VII

Postanowienia końcowe

  1. Do interpretacji niniejszego Regulaminu ma prawo tylko Zarząd Klubu.
  2. Zmiany w Regulaminie mogą być wprowadzone na mocy uchwały Walnego zebrania Klubu, podjętej większością 2/3 głosów obecnych na zebraniu.
  3. W przypadku braku regulacji w niniejszym Regulaminie zastosowanie ma Statut Polskiego Towarzystwa Turystyczno-Krajoznawczego (tekst jednolity, uwzględniający zmiany uchwalone 7 kwietnia 2018r. przez Nadzwyczajny Zjazd PTTK).
  4. Traci moc Regulamin Siedleckiego Klubu Turystyki Rowerowej DOKTOREK z dnia 8 listopada 2019 r. ze zmianami.
  5. Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem uchwalenia.

Uchwalono 4 września 2021 r.

Załącznik nr 1

eZałącznik1

Załącznik nr 2 str. 1

załacznik2 1

Załącznik nr 2 str. 2

załącznik2 2

Załącznik nr 2 str. 3

załącznik2 3

 przycisk a

Dodatkowe informacje

 

Jesteś gościem