baner górny

Grodzisk i Mosty Liwskie

Mimo zapowiadanej dość długiej trasy, z odcinkami nieutwardzonymi, a nawet piaszczystymi, trudom eskapady w urokliwe nadliwieckie tereny postanowiło sprostać ponad dziesięć osób.

Unikając jazdy głównymi drogami, najpierw dotarliśmy do Grodziska nad Liwcem, gdzie przed tysiącem lat znajdowała się nadrzeczna osada. Pozostały po niej widoczne wały, okalające powierzchnię zbliżoną wielkością do Wawelu. Następnie udaliśmy się do nieco "młodszego" Liwa, gdzie odwiedziliśmy tamtejszy kościół i zapoznaliśmy się ze staroświeckimi ekologicznymi tabliczkami rozstawionymi przy drzewach wokół niego. W Liwie zajrzeliśmy tez oczywiście pod zamek, by potem, po 50 km podróży, zjeść obiad w Zajeździe na Liwskich Mostach. To było też okazją, dzięki naszemu niezawodnemu przewodnikowi Mirkowi Chmielewskiemu, do zapoznania się z historią i ciekawostkami na temat kolejnego odwiedzonego miejsca.

Po posileniu się, ruszyliśmy w kierunku Jarnic i Sowiej Góry, z której rozciąga się niesamowity widok na meandry wijącego się u jej stóp Liwca.

Zatrzymaliśmy się jeszcze przy kapliczce z figurą św. Floriana we wsi Wyszków, a w drodze powrotnej pokonaliśmy wąski mostek na Liwcu pod Mokobodami.

W czasie wycieczki przejechaliśmy trasę o długości 90 km.